အစိုးရ သင္ရိုးသည္ တိုင္းရင္းသား စာေပမ်ားကို ဖ်က္ဆီးရာေရာက္
အာဲပိုန္ ၊ မတ္လ (၆)၊ ေ႐ႊဟသာၤသတင္းဌာန
အစိုးရ ပညာေရး ဌာန၏ တိုင္းရင္းသား ဘာသာ
သင္ၾကားေရး အစီစဥ္သည္ တိုင္းရင္းသား စာေပကို ထိန္းသိမ္း လိုျခင္းထက္
ေက်ာင္းသံုး သင္ရိုးညႊန္းတမ္းကို တိုင္းရင္းသား ဘာသာျဖင့္ တိုးခ်ဲ႔ျပီး ထိန္းခ်ဳပ္ လိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္သာ ျဖစ္သည္ဟု မြန္ စာေပ ပညာရွင္ တဦးက ဆိုပါသည္။
ေက်ာင္းသံုး သင္ရိုးညႊန္းတမ္းကို တိုင္းရင္းသား ဘာသာျဖင့္ တိုးခ်ဲ႔ျပီး ထိန္းခ်ဳပ္ လိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္သာ ျဖစ္သည္ဟု မြန္ စာေပ ပညာရွင္ တဦးက ဆိုပါသည္။
“အစိုးရ ေက်ာင္းသံုး စာအုပ္ကို က်ေနာ္
ဘာသာျပန္ၾကည့္ၿပီးျပီး၊ ဒီေတာ့ ဗမာ၀ါက်အတိုင္း မြန္ကေလးေတြကို သင္ၾကားေပး ရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့
မြန္အကၡရာနဲ႔ သင္တယ္ ဆိုေပမဲ့လို႔ နားလည္မွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဗ်ည္းအကၡရာ ေလ့က်င့္ေပးတဲ့
ေနရာမွာ ဆိုရင္လည္း ပိုၿပီးေတာင္ ဆိုး႐ြား သြားေစတဲ့ အျဖစ္ပါဘဲ။ ဥပမာ မမဝဝထထက ဆိုရင္ မြန္စာေပ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလို႔ ရေပမဲ့ အဲဒီ
ေ၀ါဟာရရဲ့ အဓိပါယ္က မူရင္း မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့သလို မူရင္း ၀ါက်အတိုင္း သင္ၾကားရင္လဲ မြန္ေ၀ါဟာရေတြ
ေျပာင္းလဲ သြားတဲ့ အတြက္ မြန္ကေလးေတြ နားလည္မွာ မဟုတ္ေတာ့ ပါဘူး။” ဟု ဆုိသြား ပါသည္။
အစိုးရသည္ ေက်ာင္းသံုး အေျခခံပညာ မူလတန္း
အဆင့္ျဖစ္သည့္ သူငယ္တန္း၊ ပထမတန္း၊ ဒုတိယတန္း ျမန္မာစာ ေက်ာင္းသုံး စာအုပ္္ကို တိုင္းရင္းသား
ဘာသာ အျဖစ္ တိုက္ရိုက္ ေျပာင္းလဲျပီး ေရးသား ျပဳစုထားျပီး ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ေၾကာင့္
တိုင္းရင္းသား စာေပ ကြ်မ္းက်င္ သူမ်ားကို သင္တန္း ေခၚယူျပီး ခန္႔ထားေတာ့မည္ဟု ပညာေရး
၀န္ႀကီးက ျပီးခဲ့သည့္ မတ္လ (၁) ရက္တြင္ ထုတ္ေဖၚ ေျပာၾကား ခဲ့ပါသည္။
http://www.maukkha.org/index.php/news-menu/myanmar-educational-news-maukkha/3048-2013-03-05-10-31-50
တိုင္းရင္းသား စာေပမ်ားကို အစိုးရ သင္ရိုးညႊန္းတမ္း
အတိုင္း ဘာသာျပန္ျပီး အစိုးရ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ တရား၀င္ သင္ၾကား ေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။ အစိုးရ
သင္ရိုးညႊန္းတမ္း အတိုင္း ျဖစ္သည့္ အတြက္ ဘာသာရပ္ မတူညီမွဳ၊ ၀ါက် မတူညီမွဳႏွင့္ ဘာသာျပန္
အခက္အခဲေၾကာင့္ ယခုျပဳစုလိုက္ေသာ ေက်ာင္းစာမ်ား အေပၚ တိုင္းရင္းသားမ်ားက လက္မခံ လိုၾကေပ။ ၄င္းတို႔သည္
အေျခခံ မူလတန္း အဆင့္ ေက်ာင္းစာကို ျပည္နယ္ အဆင့္ ပညာေရး ေကာ္မီတီမ်ားက လြတ္လပ္စြာ
ျပဌာန္း လိုၾကပါသည္။
အစိုးရသည္ တိုင္းရင္းသား စာေပမ်ားကို အဓိကထား ထိန္းသိမ္းလိုျခင္း၊ ဖြံ႔ျဖိဳးေစျခင္း မရွိဟု တိုင္းရင္းသားမ်ားက စြပ္စြဲၾကပါ သည္။ တိုင္းရင္းသား စာေပကို တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းျဖင့္ လြတ္လပ္စြာ ခြင့္ျပဳ သင့္သည္။ လက္ရွိ က်င့္သံုးခဲ့ ေသာ စနစ္မွာ ယခင္ အစိုးရမ်ားထက္ ေစတနာ မပါေၾကာင္း ေ၀ဖန္ၾကပါသည္။
“က်ေနာ္တို႕ မြန္စာေပအတြက္ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္ကတည္းက မြန္ပညာေရးဘုတ္ အဖြဲ႕တခု အစိုးရက ဖြဲ႕စည္းေပးၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ ရဲ့သင္ ရိုးညႊန္းတမ္းနဲ႔ စာသင္ေက်ာင္းထဲမွာ သင္ၾကားခြင့္ရတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈ တကၠသိုလ္ အဆင့္အထိလည္း ႐ိွခဲ့တယ္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဦးေနဝင္ အာဏာ သိမ္းၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္တြင္ တိုင္းရင္းသား စာေပ သင္ၾကားခြင့္ကို ဥပ ေဒအရ ယေန႕အထိ ပိတ္ပင္ခဲ့ပါတယ္။ ယခု အစိုးရရဲ႕ လုပ္ရပ္ကလဲ မွန္ကန္တဲ့ လုပ္ရပ္မဟုတ္ဘူး” ဟု ဆိုသြားပါသည္။
ျမန္မာ ပညာေရး စနစ္သည္လည္း မေလး႐ွားႏိုင္ငံ ပညာေရးစနစ္ နည္းလမ္း အတိုင္း လုပ္ေဆာင္ ေပးသင့္ေၾကာင္း ဆိုပါ သည္။ ယင္းႏိုင္ငံတြင္ တိုင္းရင္းသား အလိုက္ တိုင္းရင္းသား ဘာသာရပ္ျဖင့္ အေျခခံ မူလတန္းေက်ာင္း အဆင့္တြင္ မသင္ မေနရ သင္ၾကားခြင့္ ေပးထား ခဲ့သည္ဟု မြန္ပညာ႐ွင္က ဆိုပါသည္။
ဤသို႕ေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသား ဘာသာရပ္ကို အစိုးရ စာသင္ေက်ာင္း မ်ားကို တိုင္းရင္းသား မ်ား၏ စာေပ သင္ၾကားေရး စနစ္ျဖင့္ တရား၀င္ သင္ၾကားႏိုင္ရန္ ဥပေဒ အရ ခြင့္ျပဳသင့္ေၾကာင္း တိုင္းရင္းသား မ်ားက ေတာင္းဆိုေနျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
0 comments:
Post a Comment